Wbrew potocznym opiniom w wielu firmach obowiązuje zasada, że na spotkania z
klientami nie powinno się zakładać białej koszuli, zarezerwowanej wyłącznie na
ważne spotkania biznesowe z przełożonymi lub negocjacje z partnerami. Poza tym
panuje przekonanie, że biel nie prezentuje się nowocześnie, gdyż kojarzy
się konserwatywnie i sztywno. Zamiast tego można wybrać koszulę ciemniejszą, a w
wielu firmach coraz częściej dopuszcza się takie tonacje, jak delikatne odcienie
pasteli, np. róż, błękit, ecru. Nadal dopuszcza się noszenie koszul w drobny,
cienki lub skośny paseczek i uważa się to za przejaw mody. Najbardziej elegancko
prezentują się koszule ze 100% bawełny z włoskim kołnierzem i francuskim
mankietem (na spinki, choć są bardzo niepraktyczne, bo po 2 godzinach pracy
nadają się do prasowania). Dla utrzymania wyglądu i wygody dopuszcza się jednak
niewielka domieszkę sztucznej tkaniny typu poliester.
Rodzaje kołnierzyków
Rzadko kiedy kupując koszulę zwraca się uwagę na rzecz podstawową: kołnierzyk. Przy
wyborze koszuli bardziej istotny staje się jej kolor czy tkanina niż rodzaj
kołnierzyka. Zapominamy, że kołnierzyk to przecież rama dla twarzy. Wybierając
odpowiedni fason można korygować zarówno kształt twarzy, jak i proporcje głowy w
stosunku do ramion.
Może uda mi się nieco usystematyzować i uporządkować kołnierzykowe dossier i
podpowiedzieć jak wybrać odpowiedni fason.
Ważne są trzy zasadnicze parametry:
Po pierwsze obwód kołnierzyka. Właściwy powinien być tak
dobrany by po zapięciu guziczka można było z powodzeniem wetknąć palec między
kołnierzyk i szyję.
Po drugie warto zwrócić uwagę na
wysokość kołnierzyka. Im krótsza szyja tym ten wymiar powinien być krótszy.
Kołnierzyk dobrze dopasowanej koszuli wystaje na karku ok. 1 cm - 1,5 cm ponad
poziom kołnierza marynarki. Szycie koszuli na miarę zapewnia perfekcyjne
dopasowanie tego wymiaru.
Po trzecie dla proporcji twarzy
zasadnicze znaczenie ma rozstaw i kształt skrzydełek kołnierzyka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz